פוסטים באמנויות, תרבות ובידור Uncategorized Hsipaw, מיאנמר: הכפר להתראות חלק מס ‘1

Hsipaw, מיאנמר: הכפר להתראות חלק מס ‘1

השארנו את המקדשים, פייאס ופגודה של באגאן כדי לפנות לגבעות, שבטים וטרקים בכפר הצפוני Hsipaw. אבל ראשית היינו צריכים ללכת לאחת מהערים הגדולות של מיאנמר, מנדליי. לא סתם תערובת צפופה של בניינים ותנועה, למנדליי יש למעשה קסם ויש הרבה מה לראות בכפרים הסובבים אותו. למרבה הצער היינו במשימה להתרחק ככל האפשר משביל הנופש הרגיל, אז בילינו רק לילה אחד בעיר הגדולה.

הגענו למנדליי מאוחר אחר הצהריים, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון די מוקדם. לפני שתפסנו את האוטובוס למחרת בבוקר קיבלנו החלטה לצאת לטיול סביב הנתיבים שהקיפו את בית ההארחה AD-1 שלנו. למרות המודרניות של העיר הגדולה, החיים האסיאתיים הטיפוסיים, העתיקים, עדיין התקיימו ברחובותיה. השווקים היו פתוחים כמעט בכל דרך וסחורותיהם נשפכו לרחובות. אנשים שדוושו על ידי אופניים ישנים ושלוש. קבלת טעם למנדליי גרמה לנו לרצות להסתובב זמן רב יותר ולראות מה היה לה להציע, אך למרבה הצער לא היה לנו הרבה זמן. היינו צריכים להתרחק מהנוסעים האחרים וכדי לעשות זאת תכננו לטרקים לגבעות הסובבות את HSIPAW.

מוכר פרי מקומי ליד מלון AD-1, מנדליי, מיאנמר
עשינו את הנסיעה באוטובוס של שבע שעות והגענו לחסיפאו בסביבות השעה 21:00 בערב. מצאנו את המלון שלנו ונבדקנו לחדר בסיסי מאוד בבית ההארחה של מר צ’ארלס. נאמר לנו שיהיו מדריכים במסעדה בבוקר ויכולנו להקים טיול אז. למחרת בבוקר התעוררנו מוקדם וירדנו למסעדה. הייתי באקסטזה לתכנן טיול בגבעות עם סתם דרייקט, מדריך ועצמי. כשנכנסנו למסעדה התברר כי יתכן שזה לא אפשרי. היו כ -4 מדריכים לזמינים לכ -30 תיירים, מה שמצביע על כך שצריך להיות קבוצות של לפחות 6 אנשים שיצאו מה שנראה כ”סיור מודרך “ולא טיול עם מדריך טיולים. לא הסגנון שלנו!

אז, מעט מאוכזבים, דרייטים ואני יצאנו לדרך ברחבי העיר כדי לנסות למצוא מדריך משלנו. הלכנו לשני בתי הארחה האחרים כדי לנסות לראות אם נוכל להשיג אחד לעצמנו אבל כל מדריך בעיר הוזמן ל 6 או 8 קבוצות אנשים. לקחנו הרבה טיולים מודרכים ולאורך השנים זה עתה החלטה שזה לא בשבילנו. כשאנחנו מצטרפים לקבוצה, אנחנו אף פעם לא מדברים עם המדריך ולומדים על האזור או התרבות, אנחנו תמיד מדברים עם הזרים האחרים במקום זאת. כמו כן, כניסה לכפר בקבוצה של 8 אנשים מאיימת לאנשים מקומיים ומיד הורסת כל סיכוי לשיחה אינטימית בתוך בתיהם. אף אחד לא רוצה להזמין 8 זרים לארוחת ערב או תה, אבל שניים או שלושה כמעט מובטחים.

לכן, מנוטרים לחלוטין, קיבלנו החלטה פשוט להסתובב בעצמנו את HSIPAW ולבדוק כמה מהכפרים הסמוכים. הלכנו צפונה למקום שנקרא Bagan Little, שהיה מפוצץ של תריסר מקדשים ישנים או כל כך היו מעניינים, אך ייקראו בשם הרבה יותר “Bagan Minuscule” בהשוואה למקבילו העצום. מעדנו גם בבית ספר בו הילדים נפרדו כל השלום כשנכנסנו לגן המשחקים שלהם. בהתחלה חשבנו שהם רוצים שנעזוב, אך הבנו במהירות שהם לא יודעים אנגלית ושל התהומות שלהם היו ניסיונות ברכות.

אחרי כמה דקות עזבנו את בית הספר ופנינו מערבה. עברנו על פני בית הקפה של העלמה פופקורן כשכמה מטיילים טייווניים הזמינו אותנו לשבת איתם. התחלנו לדבר והם הסבירו שהם הקימו בית ספר לפני כמה שנים בכפר שאן קטן כשעה מהסיפאוו. בסוף השיחה הם הזמינו אותנו לבוא להראות איתם באותו ערב. היינו נוקבים, זו הייתה ההזדמנות הטובה ביותר להשאיר סוף סוף את שביל הנופש מאחור ולמצוא משהו אמיתי ולא נגוע. השמחנו בשמחה ותכננו לפגוש אותם בשעה 3:00 באותו אחר הצהריים.

…המשך יבוא

הכפר להתראות, חלק 2

מדריך תרמילאים תקציבי למיאנמר

מידע על ערי מיאנמר: שינה, אוכלים ומסתובבים

איך להשיג ויזת מיאנמר בבנגקוק

איפה ניתן להשיג USD למיאנמר, בבנגקוק

בלוגים של מיאנמר

אוהב את זה? להצמיד אותו! ?

הצהרת אחריות: עזים בדרך היא שותפה באמזון וגם שלוחה עבור כמה קמעונאים אחרים. זה מציין שאנו מרוויחים עמלות אם תלחץ על קישורים בבלוג שלנו ורוכשים מאותם קמעונאים.